Adama Plachetku nadchl svět muzikálů
autor: archiv
zvětšit obrázekV rámci koncertní řady Symfonického orchestru Českého rozhlasu Nové horizonty se ve Fóru Karlín představil světově uznávaný basbarytonista Adam Plachetka. Tentokrát nabídl posluchačům repertoár ze světa muzikálů. Odskok od operních árií není v jeho případě ojedinělý, již jsme ho měli možnost poznat v jiném světle např. na albu Štefana Margity XMas, kde rovněž prezentuje svůj interpretační um ve vodách neartificiální hudby. V případě broadwayských muzikálů prý jde o splněný sen. Jak prozradil, muzikály řadí k hudbě, při níž odpočívá. Není tedy divu, že hledání interpretačního výrazu u muzikálových songů přineslo sólistovi novou dimenzi, zpestření a bezesporu i získání další energie.
Koncert dirigoval Tomáš Netopil, který těleso doslova popoháněl do cvalu až trysku, a ke cti hudebníků je třeba říci, že tempo ustáli. Divák rovněž ocenil dramaturgickou pestrost večera. Programové menu bylo nejen barevné, ale zároveň atraktivní. Muzikálovou éru postihlo v celé široké škále. V průběhu večera zazněly árie z klasických muzikálů jako My Fair Lady, Les Misérables, Phantom of the Opera, Cats, Man of La Mancha, Camelot, Oklahoma, Paint Your Wagon, Porgy and Bess, South Pacific, Show Boat, West Side Story či On the Town. Skutečně hutná mozaika z děl slavných i méně slavných, starších i mladších muzikálových hitů. Start večera byl briskní díky předehře k operetě Candide Leonarda Bernsteina, nicméně následující trojice titulů z muzikálu Paint Your Wagon, Oklahoma! a South Pacific byla vlahá a více či méně nepřesvědčivá. Postupně repertoár gradoval až po závěrečnou skladbu Get Me to the Church on Time z muzikálu My Fair Lady. Druhá část byla daleko plastičtější. Adam Plachetka interpretační laťku postupně zvyšoval. Představil svůj široký hlasový rejstřík. Nelze jednoznačně označit, která skladba byla top, ale určitě s mnoha posluchači najdeme shodu v emotivním působení písně The Music of the Night z muzikálu Phantom of the Opera. Interpret překvapil publikum nebývalým množstvím přídavků. Celkem čtyři skladby si vynutilo hlediště potleskem ve stoje: instrumentálku Mambo (West Side Story), Stars (Les Misérables), On the Street where You Live (My Fair Lady) a On a Clear Day (She Wasn’t You).
Adam Plachetka nezavítal do světa muzikálu jen proto, že by k tomu byl donucen, například neúspěchem na kolbišti operním, ale proto, že chtěl sobě i divákům prostě udělat radost. Jiskřivá energie skutečně v plné síle přeskočila z jeviště mezi diváky. Kdo umí, a je oceňován nejen doma, ale i na světových jevištích, ten se nemusí bát ani takového exkurzu do jiných než ustálených vod. Chuť, zápal a technická zručnost - to jsou ty správné a vyvážené esence pro silný posluchačský zážitek.
TIP!
Časopis 20 - rubriky
Články v rubrice - Recenze
Bastard: křížení lásky a zla
Městské divadlo Brno uvádí na Hudební scéně nové nastudování společného díla Zdenka Merty a Stanislava Moši BA ...celý článek
Časopis 20 - sekce
DIVADLO
Divadelní tipy 20. týden
Neobyčejné životy - Vladimír Brabec
Dokumentární portrét populárního herce, výrazné osobnosti Národního div celý článek
OPERA/ TANEC
SpringTEEN Pražského jara, akční den pro náctileté
V neděli 19. května proběhne v areálu Anežského kláštera v Praze první rodinný den v historii Mezinárodního hu celý článek
LITERATURA/UMĚNÍ
Velkolepá válečná freska
Příliš vzdálený most
Velkolepá rekonstrukce útoku spojeneckých výsadkářů za 2. světové války v rámci operac celý článek