ON-LINE - Detail příspěvku
Tajemnice uměleckého provozu Eva Friedlová
autor: Scena.cz
Přišla jsem k tomu takovou trošičku životní náhodou. Chtěl jsem původně studovat produkci na DAMU. Vedle jiné práce jsem pracovala v Divadle Na zábradlí. Neuspěla jsem u přijímacích zkoušek, ale dostala jsem se na jinou školu. Ředitelka DNZ Doubravka Svobodová mi řekla, že v DISKu hledají tajemnici, doporučila mi, abych nastoupila a za rok se přihlásila ke zkouškám znovu. Šla jsem na pohovor s tím, že asi nenastoupím. Po pětiminutovém pohovoru s panem ředitelem Lázňovským jsem odcházela s tím, že to beru.
Už čtvrtou sezóna. Sama si říkám, že tomu ani nevěřím.
Jsem tvrdohlavá a tak jsem zůstala na původní škole, kterou se mi podařilo dokončit. Tím pádem mám titul bakalář a aspirovala jsem na postgraduální studium na produkci.
Vystudovala jsem ekonomické zaměření na soukromé škole.
Dostala jsem se k němu oklikou. Přes scénický tanec, dělala jsem ho aktivně v Ostravě u Lenky Dřímalové a vlastně v souvislosti s tím, že jsem zjistila, že v této oblasti je nedostatek výkonných produkčních, tak jsem se začala zajímat o tento typ studia. Tanec je mým hlavním záběrem a dokonce k němu směřuje i má diplomová práce. V současné době spolupracuji s divadlem Ponec Praha.
Záleží na tom, co děláte a za jakých podmínek. Ideální stav je, že vše je včas naplánované, a všechno dobře proúčtované a uzavřené. Realita bývá jiná. Většinou je to obraz zachraňování na poslední chvíli, spousta nervů apod. Veliký vzdech úlevy, když to všechno klapne. Na druhou stranu je to velmi unavující. Nevím, jak dlouho to může kdo vydržet. Záleží na smyslu pro dobrodružství a pak to můžete vydržet.
Snažím se taková být. Působit na okolí pohodově a doufám, že se mi to daří. Ale samozřejmě člověk má hodně vevnitř, co nepustí ven. Bez nervů to úplně nejde. Někdy je pár bezesných nocí nebo naopak noci plné divokých snů.
Tím, že jsem žádné představení neprodukovala a nedovedla ho až k premiéře, tak nemám žádné zkušenosti v tomto směru. Ovšem mých kolegů, jak je pozoruji, se premiéry silně dotýkají. Předpokládám, že i mě, ale ne nějakým hysterickým způsobem.
Vše tu funguje na profesionální úrovni. Snažíme se jim ve všem poradit, vymýšlíme společná řešení.
Tady nemám na starosti produkci, protože tu na to máme lidi: katedru produkce, tudíž většina studentů má přidělené inscenace, kterým se věnují. Tajemnická práce tady spočívá hodně v administrativě, musím připravovat ekonomické a účetní podklady. A sestavovat hrací plány apod.
Přesně tak. K tomu ještě mám na starosti pokladnu, vyřizování objednávek apod.
Sem tam jdu do divadla nebo hledám jiné druhy umění, výstavy apod. Snažím se chodit do přírody a říkám si – určitě bude líp.
Vysává mi duši. Věnuji mu příliš mnoho času. To je dané ale mým druhem práce. Jinak ho upřímně nenávidím... ale to je můj problém, prostě ho potřebuji. Je to cenný pomocník.
Víc mě táhnou inscenace katedry alternativního a loutkového divadla, miluji Zazi v metru.
TIP!
AKCE ONLINE - Přehled příspěvků
Den s divadlem DISK
10.4.2006 - 18:36
Michal Dalecký – jediný muž v Království
7.4.2006 - 23:45
Nevšední chuť Disku
7.4.2006 - 22:42
Doc. Markéta Schartová – děkanka DAMU
7.4.2006 - 22:07
Mistr světel pan Jiří Tvrdík
7.4.2006 - 21:53
Vedoucí umělecko-technického provozu Jan Bohuňovský
7.4.2006 - 20:49
Dominika Podolská: Chci být součást divadla
7.4.2006 - 20:33
prof. Jan Dušek, vedoucí katedry scénografie
7.4.2006 - 16:46
Tajemnice uměleckého provozu Eva Friedlová
7.4.2006 - 16:29
Pan Julius Knap: Celý život dělám světla
7.4.2006 - 13:45
Petra Mládková: Víc mi vyhovuje styl rychlokvašky
7.4.2006 - 10:53
Barbara Tůmová: Nadneseně říkám, že teď počítám, co to stálo...
7.4.2006 - 10:07
Pan Jan Rousek: Funkční to musí být. Lehký to být nemusí...
7.4.2006 - 09:25
doc. Jan Burian, vedoucí katedry činoherního divadla
6.4.2006 - 00:01
Pár faktů z historie DAMU a divadla DISK
27.3.2006 - 02:23
Michal Lázňovský: Vytvořili jsme pro studenty jakýsi trenažér.
Fotogalerie akce
reklama