Opereta Ostrov milování v Ostravě
autor: archiv divadla
Nový operetní titul Ostrov milování připravilo Národní divadlo moravskoslezské především pro věrné publikum, které o první přestávce slupne chlebíček, při druhé dortíček proložený chutným cinzanem.
Inscenace o sladkých citech, šťastných náhodách a stesku po bramborových plackách od maminky, dodává lesk společenskému setkání abonentů na půdě divadla a nevtíravě podsunuje téma jejich hovoru. Vidět tolik krásně oblečených dam v perlách a pánů v oblecích pro mne bylo zážitkem, který podtrhl retro atmosféru dýchající z jeviště.
Krásně odění byli i boháči na exkluzivní plavbě Pacifikem na vlnách vysílání Radia Ostrava, kterým provázel Roman Harok jako aranžér zábavy, zamilovaný do poněkud agresivní a žárlivé ošetřovatelky. Ocelářský magnát, jeho krásná dcera, jež se vzepře jeho vůli, když se zamiluje do pilota, ztroskotání lodi i letadla na exotickém ostrově, chudý sukničkář vydávající se za Rádžu z Išnapúru, to vše je mohutně prokládáno zpěvy a tanci (choreografie Petr Miller). Taneční čísla v kvalitním podání baletu NDM navozovala atmosféru prostředí, kam se děj přesunul (číšníci na lodi, piráti v krčmě aj.).
Hudební složka inscenace (orchestr a sbor operety NDM) byla soustředěna na chytlavé melodie v podání sólistů (hudební nastudování Karel Mládek, texty písní Jarka Motl), mezi nimiž vynikala svou operní hlasovou technikou Ilona Kaplová v roli naivní milovnice Elisy. Její partner Sven (typově nepříliš šťastně obsazený Václav Morys) jí v milostných duetech zdařile sekunduje, avšak s příliš civilními výrazovými prostředky.
Opereta Josefa Stelibského (libreto Karel Melíšek), potřebuje, aby herci v každém dějství vyslali do diváků množství energie, nadsázky a šumivě klokotajícího humoru. Pro toto představení bylo příznačné, že kdo zvládl v rámci žánru roli herecky, byl slabší ve zpěvu a naopak. Do podmanivé stylizace po všech stránkách zaplula Petra Langerová, krerá svým pojetím vdavekchtivé temperamentní tety Sylvie, zastínila ocelářského magnáta, blazeované milionáře i Rádžu z Išnapúru. Zdrojem zábavy se kromě „moderátora“ Romana Haroka, stal hrubozrnnými vtipy a vlastnectvím oplývající Josef Novák-Wajda v roli Kapitána Van Troka, postrachu moří.Režisérka inscenace Karla Štaubertová vedla soubor k elegantnímu vystupování, šarmantní hvězdy však zazářily jen ve vřelých vzpomínkách některých diváků, kteří si tiše notovali hlavní šlágry, které ještě po odchodu z Divadla Jiřího Myrona dlouho znějí v uších.
TIP!
Časopis 18 - rubriky
Časopis 18 - sekce
DIVADLO
VČD uvede derniéru hry Kdo se bojí Beatles
Pardubický soubor před rokem uvedl českou premiéru hry slovenského dramatika Viliama Klimáčka Kdo se bojí Beat celý článek
HUDBA
Zemřel Dušan Grúň
Zemřel slovenský legendární zpěvák Dušan Grúň (*26. 5 1942 - †22. 4. 2024). Narodil se v Žilině, ale jeh celý článek
LITERATURA/UMĚNÍ
Fotografie Miloše Budíka v Praze
Muzeum města Prahy navazuje na výstavu Muzea města Brna Miloš Budík – Jsem fotograf, a představí hlavním celý článek