Česká filharmonie
Druhou polovinu koncertu, kterou zaplnila hudba francouzská, dirigoval Vladimir Ashkenazy zpaměti a bylo znát, že obě uvedená díla, tři symfonické skici Clauda Debussyho – Moře a Ra-velův La Valse, patří k jeho oblíbeným repertoárovým dominantám. Hru orchestru opět zdobila skvostná sóla, zejména v první části Debussyho, nazvané Od jitra do poledne na moři (Jiří Zelba – anglický roh) či ve třetí části, Rozhovoru větru s mořem (Jiří Válek – flétna); celkově však provedení postrádalo nejen větší měkkost a ra-fi-no-vanější zvuková kouzla, ale i záhadnější a snovější tajuplnost impresionistické výpovědi. Ještě vnějškově efektněji a zvu-kově hřmotněji vyzněl pak Ravelův jinak technicky sebejistě zahraný La Valse. Ashkenazy vedl orchestr sice s pře-hle-dem a mnohá místa partitury se mu podařilo vyjádřit velmi přesvědčivě, vnitřní rozporuplnost díla jako celku se všemi jeho jemnými finesami ale nevystihl. Výsledný dojem se pak klonil spíše k pocitu dobře odvedené série valčíků.
TIP!
Časopis 18 - rubriky
Časopis 18 - sekce
DIVADLO
Divadelní tipy 18. týden
Jári
Policejní rada Vacátko z legendárního seriálu Hříšní lidé Města pražského, herec Jaroslav Marvan, od j celý článek
HUDBA
Ska Wars v Malostranské Besedě
Reggae vrací úder. Mezinárodní den Hvězdných válek každoročně připadá na 4. května, letos Prahu ale uchvátí po celý článek
LITERATURA/UMĚNÍ
Skutečný příběh manželství
Milá Olivie
Dokáže síla umění překonat rodinnou tragédii? Skutečný příběh manželství britského spisovatele celý článek