zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Shakespeare v novém kabátě od Krejčího

Z inscenace Sen noci svatojánské

autor: archiv divadla   

V posledním lednovém dni hostovala v pražském Divadle v Celetné ostřílený soubor Komorní scéna Aréna. Tento progresivní soubor z Ostravy vtiskl do notoricky známého Snu noci Svatojánské vlastní svéráznou poetiku, kterou úspěšně baví diváky už od premiéry v listopadu 2004.
Ozvláštněním zdařilé dramaturgicko-režijní koncepce, je zdvojení rošťáckého skřítka Puka, čímž se prostor pro zlomyslnosti ještě více posiluje, neboť si ze sebe mohou tropit žerty také oni dva, on rockový kytarista /Michal Čapka/ a jeho houslové alter-ego /Vladislav Georgiev/.
Pár Theseus-Hippolita tradičně hraje i Oberona s Titánií,stejně jako řemeslníci se na několik scén promění v pomocníčky královny víl Titánie. Mladé páry si drží počty a role Lysandra, Hermie, Demetria a Heleny jsou stále hrány čtyřmi herci. Ve snu, jak všichni víme, je možné i nemožné. Prohození těchto milenců spíše než kouzelné bylině,odkazuje k ryze lidským slabostem jako nezodpovědnost,chtíč, lež, nestálost,zrada, žárlivost a pomstychtivost, tyto vlastnosti nejsou samozřejmě cizí i vládcům. Tento výklad pohádku přibližuje nebezpečně blízko naší reality.

Když Lucie Žáčková coby Helena krom vší láskybolné hysterie úpí, že je ošklivá,i když před vámi stojí vysoká sexy kočka v černých síťovaných punčochách, vytane vám bezděky na mysli monolog některé z bulimických pubertálních dívek z vašeho okolí trpící obdobnou vadou zraku. Důkazů, že moc čarovných bylin a roztoužených horkých letních nocí je stále mezi námi, nám režisér Ivan Krejčí svou inscenací poskytl dost. Herecký ansámbl předvedl vkusnou podívanou, s důrazem na akci, při níž Hilského verše místy utrpěly, ale divák plesal nadšením. Škoda, že skromnou scénu, kde stály jen dvě lavičky a vyskytla se královnina pojízdná postel s nebesy, nepodpořily v tvorbě čarovné atmosféry výraznější světla měnící barvy a intenzitu, leč takový je občas úděl zájezdových představení.
Zvyklí z produkce Arény na dramatické, tragikomické,naléhavé a provokativní kusy , můžeme zde její herce spatřit v odlišných polohách. Nedbaje svého dobrodušného vzezření se na příklad Josef Kaluža, coby Demetrius, předvede jako ukázkový neurvalec a hrubián.Dušan Škubal zase vystřihl tu nejsladší Thysbu, jakou jsem kdy viděla.Zákulisní převleky dokázaly překvapovat, ač elegantní, tak módní policie by za barevně nesladěnou obuv nějaké body strhla. Výborně se osvědčily hlavně paruky a v případě Klubka i nahá hruď. Dobře, že si ji coby Pyrram proklál dýkou jen JAKO!

12.2.2007 00:02:16 Doubravka Krautschneiderová | rubrika - Recenze

Časopis 18 - rubriky

Archiv čísel

reklama

Bastard (Městské divadlo Brno)

Články v rubrice - Recenze

Zlatovláska: jevištní adaptaci obohacuje filmový střih

Šimon Obdržálek a Oldřich Kříž (Zlatovláska)

Hudební divadlo Karlín uvádí na Malé scéně klasickou pohádku Karla Jaromíra Erbena ZLATOVLÁSKA v úpravě Jana P ...celý článek


Mefisto: bezvýznamná rozhodnutí s kořeny zla

Robert Mikluš (Mefisto)

Činohra Národního divadla Praha se vrací do Státní opery. Pod vedením režiséra Mariána Amslera vstupuje na jev ...celý článek


Nejbližší: přijmout změny vyžaduje odvahu

M. Dancingerová,  A. Rusevová, J. Burýšek a V. Zavadil

Činoherní klub Praha uvádí v české premiéře divadelní hru NEJBLIŽŠÍ amerického dramatika Joshuy Harmona. Tato ...celý článek



Časopis 18 - sekce

HUDBA

Hudební tipy 19. týden

Bulat Okudžava

Alicia Keys: Live in LA
Komorní a zároveň emocemi prodchnuté vystoupení jedné z nejosobitějších a nejorigin celý článek

další články...

LITERATURA/UMĚNÍ

Fotografie Miloše Budíka v Praze

Vila Tugendhat ve fotografii Miloše Budíka

Muzeum města Prahy navazuje na výstavu Muzea města Brna Miloš Budík – Jsem fotograf, a představí hlavním celý článek

další články...