K postoji Evy Urbanové
Vedení Národního divadla je líto, ľe Eva Urbanová nechce dále vystupovat v
roli Milady v opeře Dalibor. Domníváme se, ľe nová inscenace Dalibora není provokativní ani spekulativní a domníváme se, a to nejen my, ľe znamená novou kapitolu v inscenováni Smetanových operních děl. Pochopitelně, ľe podstupujeme riziko a předpokládáme, ľe reakce diváků budou různé - od nadąených po odsuzující.
Eva Urbanová to mnohokrát zaľila v zahraničí. Kdyľ zpívala roli Ortrudy ve Wilsonově inscenaci Lohengrina v Metropolitní opeře, inscenace byla "vybučena" newyorskými diváky a přesto Eva Urbanová odzpívala vąechna představení. Totéľ se přihodilo před několika měsíci v berlínské Deutsche Oper v inscenaci Síla osudu od Verdiho.
Proto nás udivuje, ľe v Čechách tuto konfrontaci s diváky podstoupit nechce.
Je to ąkoda.
TIP!
Časopis 19 - rubriky
Články v rubrice - Ze zlaté kapličky
Bílá Voda míří na prkna naší první scény
Činohra národního divadla chystá dramatizaci románu Bílá voda od spisovatelky Kateřiny Tučkové. Premiéra 9. kv ...celý článek
Časopis 19 - sekce
HUDBA
Společně s Medial Banana si zaplaveme v moři času
Slovenská kapela Medial Banana vydala novou desku a nyní s ní vyráží na turné. Brněnským fanouškům novinku Mor celý článek
OPERA/ TANEC
Festival Za poklady Broumovska s prvomájovou předehrou
Ve středu 1. května 2024 zazní první z koncertů 19. ročníku festivalu Za poklady Broumovska. Během festivalové celý článek
LITERATURA/UMĚNÍ
Výtvarné tipy 19. týden
Věčný Egypt: Dědictví
Tisíciletá historie africké země vepsaná do tamní architektury, nekropolí, řemesel i celý článek