Do kin přichází čarokrásná Spící krasavice
autor: archiv divadla
zvětšit obrázekAustralský balet se díky cyklu Balet v kině poprvé představí na velkém plátně i českým divákům. Tématickým pojítkem nové baletní sezony pod taktovkou protinožců se stal kouzelný svět fantazie, který oslovuje celou rodinu a který vedle magie nesmrtelných příběhů nabízí i uhrančivou scénickou výpravu. V období od 4. října do 4. listopadu 2016 se tak v českých kinech, včetně pražského Bia Oko, objeví první z plánovaných baletních záznamů – nádherné nastudování SPÍCÍ KRASAVICE. Umělecký ředitel Australského baletu David McAllister ji pojal jako opulentní podívanou s vytříbeným smyslem pro každý detail. Proto také oslovil přední světovou návrhářku s českými kořeny Gabrielu Týlešovou, jež vytvořila překrásné kostýmy.
„Soustředil jsem se na to, abych co nejvěrněji přenesl kouzlo pohádky na scénu, a tím cíleně podněcoval fantazii nejen u dětí, ale i u dospělých,“ líčí umělecký ředitel David McAllister svůj tvůrčí přístup. „Každý z nás byl někdy dítětem a tuhle fascinaci pohádkovými příběhy si v sobě podvědomě neseme celý život,“ pokračuje. Je si dobře vědom, jak dlouhou a bohatou tradici jeden z nejklasičtějších baletních opusů o Šípkové Růžence má, i přes tento respekt chtěl však divadelní scénu zároveň co nejvíce nahlížet očima současného dítěte, respektive rodinného publika. „Zaujmout dětské publikum v hledišti na delší dobu je větší výzvou než zrežírovat choreografii velkých baletních čísel a davových tanečních scén, kterých je ve Spící krasavici vícero,“ směje se David McAllister. „Museli jsme proto pečlivě zvážit, jak časově upravíme scénosled i jednotlivé hudební pasáže, aby bylo baletní představení vůči malým divákům co nejvstřícnější, aby to byla především úchvatná obrazová a taneční podívaná, a přitom mohla nerušeně kouzlit i samotná Čajkovského dechberoucí hudba,“ dodává.
Spící krasavice se stala nejnákladnější produkcí Australského baletu právě proto, že David McAllister do důsledku naplnil svoji představu kouzelné a opulentní scény. A též garderóby. S renomovanou světovou návrhářkou s českými kořeny Gabrielou Týlešovou jej pojí již dlouholeté umělecké partnerství, a tak není divu, že byla po společné práci na Šeherezádě opět oslovena, aby navrhla kostýmy i pro Spící krasavici. Týlešové výsledné dílo by se s přehledem mohlo skvět na molech prestižních světových módních přehlídek. „Netvořili jsme drama zakotvené do určité historické periody, ale pohádku plnou kouzel a nadpřirozených bytostí, a taky třeba myší,“ vysvětluje s úsměvem Gabriela Týlešová. „Soustředila jsem se tedy na krásu kostýmů, nikoli na historickou věrnost. S Davidem nám šlo více o módní šmrnc, který podtrhne velkolepou scénickou výpravu,“ pokračuje dále. A jejich inspirativní tvůrčí spolupráce tak získala další triumf. „Pohádkové postavy jsou v knihách přirozeně líčeny tak, že nejsou z tohoto světa. To otvírá kostýmnímu návrháři velkou tvůrčí svobodu, jediné pravidlo je, aby výsledek byl kouzelný, což se nám, doufáme, podařilo,“ uzavírá umělkyně.
Na trailer k představení Spící krasavice se podívejte zde.
Seznam kin najdete na
www.vicnezfilm.cz.
TIP!
Časopis 22 - rubriky
Články v rubrice - Zveme ...
Bubeníček International Ballet Gala
Významný sólista a choreograf Jiří Bubeníček pořádá v Praze slavnostní galavečer s názvem Bubeníček Internatio ...celý článek
Časopis 22 - sekce
DIVADLO
Zemřel Jan Kačer
Jan Kačer (*3. října 1936 Holice - †24. května 2024) vystudoval divadelní režii na pražské DAMU (absolvo celý článek
HUDBA
Karel Hašler písničkář, který nezemřel
Písničkář, který nezemřel
Česko-americký dokument, v němž pátrá Hašlerův syn Thomas v doprovodu spisovatele celý článek
LITERATURA/UMĚNÍ
Výtvarné tipy 23. týden
Egypt (3/6)
Faraón a dobrodruh. V roce 1817 objevil Giovanni Belzoni v Údolí králů největší hrobku, rozsáhl celý článek