zvláštní poděkování
Quantcom.cz

Do kin přichází čarokrásná Spící krasavice

Spící krasavice

autor: archiv divadla   

zvětšit obrázek

Australský balet se díky cyklu Balet v kině poprvé představí na velkém plátně i českým divákům. Tématickým pojítkem nové baletní sezony pod taktovkou protinožců se stal kouzelný svět fantazie, který oslovuje celou rodinu a který vedle magie nesmrtelných příběhů nabízí i uhrančivou scénickou výpravu. V období od 4. října do 4. listopadu 2016 se tak v českých kinech, včetně pražského Bia Oko, objeví první z plánovaných baletních záznamů – nádherné nastudování SPÍCÍ KRASAVICE. Umělecký ředitel Australského baletu David McAllister ji pojal jako opulentní podívanou s vytříbeným smyslem pro každý detail. Proto také oslovil přední světovou návrhářku s českými kořeny Gabrielu Týlešovou, jež vytvořila překrásné kostýmy.

„Soustředil jsem se na to, abych co nejvěrněji přenesl kouzlo pohádky na scénu, a tím cíleně podněcoval fantazii nejen u dětí, ale i u dospělých,“ líčí umělecký ředitel David McAllister svůj tvůrčí přístup. „Každý z nás byl někdy dítětem a tuhle fascinaci pohádkovými příběhy si v sobě podvědomě neseme celý život,“ pokračuje. Je si dobře vědom, jak dlouhou a bohatou tradici jeden z nejklasičtějších baletních opusů o Šípkové Růžence má, i přes tento respekt chtěl však divadelní scénu zároveň co nejvíce nahlížet očima současného dítěte, respektive rodinného publika. „Zaujmout dětské publikum v hledišti na delší dobu je větší výzvou než zrežírovat choreografii velkých baletních čísel a davových tanečních scén, kterých je ve Spící krasavici vícero,“ směje se David McAllister. „Museli jsme proto pečlivě zvážit, jak časově upravíme scénosled i jednotlivé hudební pasáže, aby bylo baletní představení vůči malým divákům co nejvstřícnější, aby to byla především úchvatná obrazová a taneční podívaná, a přitom mohla nerušeně kouzlit i samotná Čajkovského dechberoucí hudba,“ dodává.

Spící krasavice se stala nejnákladnější produkcí Australského baletu právě proto, že David McAllister do důsledku naplnil svoji představu kouzelné a opulentní scény. A též garderóby. S renomovanou světovou návrhářkou s českými kořeny Gabrielou Týlešovou jej pojí již dlouholeté umělecké partnerství, a tak není divu, že byla po společné práci na Šeherezádě opět oslovena, aby navrhla kostýmy i pro Spící krasavici. Týlešové výsledné dílo by se s přehledem mohlo skvět na molech prestižních světových módních přehlídek. „Netvořili jsme drama zakotvené do určité historické periody, ale pohádku plnou kouzel a nadpřirozených bytostí, a taky třeba myší,“ vysvětluje s úsměvem Gabriela Týlešová. „Soustředila jsem se tedy na krásu kostýmů, nikoli na historickou věrnost. S Davidem nám šlo více o módní šmrnc, který podtrhne velkolepou scénickou výpravu,“ pokračuje dále. A jejich inspirativní tvůrčí spolupráce tak získala další triumf. „Pohádkové postavy jsou v knihách přirozeně líčeny tak, že nejsou z tohoto světa. To otvírá kostýmnímu návrháři velkou tvůrčí svobodu, jediné pravidlo je, aby výsledek byl kouzelný, což se nám, doufáme, podařilo,“ uzavírá umělkyně.

Na trailer k představení Spící krasavice se podívejte zde.

Seznam kin najdete na www.vicnezfilm.cz.

3.10.2016 15:10:26 Redakce | rubrika - Zveme ...

Časopis 22 - rubriky

Archiv čísel

reklama

Proč bychom se netěšili na Smetanu (MdB)

Články v rubrice - Zveme ...

Bubeníček International Ballet Gala

Jiří Bubeníček (Foto: Nadina Cojocaru)

Významný sólista a choreograf Jiří Bubeníček pořádá v Praze slavnostní galavečer s názvem Bubeníček Internatio ...celý článek



Časopis 22 - sekce

HUDBA

Karel Hašler písničkář, který nezemřel

Písničkář, který nezemřel

Písničkář, který nezemřel
Česko-americký dokument, v němž pátrá Hašlerův syn Thomas v doprovodu spisovatele celý článek

další články...

LITERATURA/UMĚNÍ

Výtvarné tipy 23. týden

Tom of Finland

Egypt (3/6)
Faraón a dobrodruh. V roce 1817 objevil Giovanni Belzoni v Údolí králů největší hrobku, rozsáhl celý článek

další články...